Com guanyar diners a YouTube: de hobby a professió

 

La descripció de la feina d’un youtuber sona massa bé per ser veritat: gravar-se a si mateix mentre es fa una cosa divertida, es comparteix el dia a dia o es reflexiona sobre un tema determinat. Després només caldria pujar aquests vídeos a YouTube i esperar una mica per començar a guanyar diners. Però en realitat no és tan simple. Es necessita una mica de sort, una gran inversió de temps, molta feina i cert talent davant i darrere de la càmera. Només un selecte grup de persones guanya el suficient diners a YouTube com per viure d’això. No obstant això, qui vulgui explotar el potencial de YouTube com un petit mitjà de publicitat alternatiu, es trobarà amb interessants possibilitats. A escala més petita, guanyar diners a YouTube amb una bona idea i un concepte ben pensat és possible.

 

Com funciona YouTube des del punt de vista comercial?

 

YouTube és la comunitat de vídeos en línia més gran del món i líder en el mercat espanyol. Aquesta plataforma resulta especialment interessant per a aquelles empreses que estan buscant una oportunitat per publicitar els seus productes o serveis. A través dels canals dels YouTubers més populars i els seus grans audiències, les empreses poden arribar a centenars de clients potencials. Perquè un usuari pugui guanyar diners a YouTube, ha de registrar-se al Programa de Socis de YouTube i vincular el seu compte amb Google AdSense. Així, la publicitat li permetrà obtenir beneficis monetaris.

 

Quan un vídeo inclou material protegit que ha estat creat o produït per tercers, es necessita un permís per escrit del propietari dels drets sobre el contingut per utilitzar-lo amb fins comercials. Els següents continguts estan protegits per drets d’autor:

 

Cançons o fragments on s’exclou la participació en els ingresos

 

Música en general (incloent versions, lletres i música de fons)

Fotografies, gràfics i altres imatges

Imatges de cinema i televisió

Imatges de videojocs i altres programari

Enregistraments d’esdeveniments en viu (esports, concerts, espectacles, etc.)

La quantitat de diners que es pot guanyar amb anuncis publicitaris a YouTube depèn de diversos factors. Un aspecte decisiu és el format de l’anunci. Per exemple, incloure un clip promocional és molt més rendible que inserir un banner o un clàssic anunci de text. No obstant això, perquè el teu canal sigui considerat com a mitjà de publicitat, cal que compti amb una àmplia cobertura i generi una gran quantitat de clics. Dels ingressos provinents de la publicitat amb AdSense, un 55 per cent li correspon al propietari de la cadena i un 45 per cent a YouTube. A més, els anunciants no han de pagar per l’anunci si l’usuari ho interromp durant els primers 30 segons, el que significa també que el youtuber no rep res per ell.

 

Col·laboracions i marxandatge

El Programa de Socis de YouTube i AdSense no és l’única manera de guanyar diners amb YouTube (a Estats Units és possible que els YouTubers cobrin per la subscripció als seus canals). Com més popular sigui un canal de YouTube, més interessant serà a l’hora de rebre ofertes de col·laboracions i d’oferir un emplaçament de productes o product placement. Això vol dir que rebràs diners per part d’un anunciant per recomanar i donar opinions positives sobre la seva marca o els seus productes. També és possible que l’anunciant es reservi el dret de revisar els vídeos i integrar, per exemple, el logotip de la seva marca. Una altra modalitat possible és aquella en què es rep un pagament determinat per pujar vídeos a Youtube produïts per tercers. Recorda que si el teu canal participa en aquest tipus de col·laboracions i estàs emplaçant productes en els teus vídeos, hauràs comunicar-ho a YouTube seleccionant la casella corresponent en la configuració avançada d’aquests vídeos.

 

Un cop assolit cert nombre de subscriptors pot ser rendible la venda d’articles per a fans. Una petita botiga de marxandatge amb una selecció de samarretes, dessuadores o gorres amb el logotip de la teva canal o amb expressions característiques dels teus vídeos podria representar una font addicional d’ingressos. Amb això també és possible atreure fins i tot a més visitants o als nous seguidors al canal. Per a molts dels vloggers més influents de YouTube el sponsoring i el marxandatge signifiquen gairebé la meitat dels seus guanys.

 

Les principals fonts d’ingressos a YouTube

 

Si t’has preguntat com guanyar diners a YouTube, segurament t’hauràs trobat amb diferents respostes lligades, al seu torn, a diferents condicions: els anuncis només juguen un paper important quan l’usuari els visualitza durant 30 segons o fins al final, les col·laboracions amb grans marques només arriben a produir-se si el canal ja és reconegut i popular, i el marxandatge suposa comptar amb un grup de seguidors que estigui disposat a comprar. Per tant, és molt difícil generalitzar i considerar a YouTube com una font d’ingressos constant, encara que no és impossible i, per exemple, és evident que centenars de YouTubers de parla hispana financen la seva vida únicament a través de la seva activitat a la plataforma de vídeo.

 

Fer conjectures exactes sobre la quantitat de diners guanyat a YouTube és difícil, però és possible fer una estimació basant-la en la quantitat de subscriptors i vistes dels diferents vídeos. El web SocialBlade ofereix àmplies estadístiques sobre el nombre d’usuaris i clics als diferents canals de YouTube, calculant les estimacions d’ingressos mensuals i anuals. La següent taula presenta als YouTubers amb més èxit internacional ia Espanya basats en les xifres presentades per aquesta pàgina web fins l’abril del 2016.

 

Els cinc canals més populars a nivell internacional són:

 

Subscriptors  Vistes  Any de creació País Ingressos mensuals

PewDiePie ~ 42 milions ~ 11.000 milions 2010 Suècia 55.300-884.800 €

HolaSoyGerman ~ 26 milions ~ 2.000 milions2011 Xile 11.500-183.900 €

Smosh ~ 22 milions ~ 5.000 milions 2005 Estats Units 19.400-310.400 €

OneDirectionVEVO ~ 19 milions ~ 5.500 milions 2010 Regne Unit 45.500-727.900 €

RihannaVEVO ~ 18,5 milions ~ 8.000 milions 2009 Estats Units 29.800-477.500 €

 

Entre els canals internacionals més populars de YouTube s’inclouen, entre altres, el de la banda One Direction i el de la cantant Rihanna. Molt de prop els segueixen cantants com Justin Bieber, Eminem, Taylor Swift o Katy Perry.

 

El 2005, el duo de comediants Smosh va començar amb la sincronització de llavis de temes musicals de reconegudes sèries de televisió. L’èxit de la seva cadena ha estat tan gran que ja compten amb un canal en espanyol, un dibuixos animats i un altre de videojocs.

 

El youtuber xilè HolaSoyGerman ha fet més de 100 vídeos divertits sobre els seus problemes quotidians i s’ha convertit en un dels vloggers més famosos de parla hispana.

 

Felix Kjellberg, conegut a YouTube com PewDiePie és el youtuber amb major nombre de subscriptors al món i des que es va unir a la plataforma, el 2010, ha publicat més de 1000 vídeos. Els seus vídeos són “Let ‘s Play” o clips en els quals juga i comenta videojocs de terror i acció.

 

Els quatre canals més populars a Espanya pertecen a gamers:

 

Subscriptors Vistes Any de creació Ingressos mensuals

elrubiusOMG ~ 17 milions ~ 3.600 milions 2011 29000-467,000 €

VEGETTA777 ~ 14,5 milions ~ 4.500 milions 2008 40.300-645.600 €

TheWillyrex ~ 9,2 milions ~ 2.700 milions 2009 23.300-373.500 €

aLexBY11 ~ 5,6 milions ~ 834 milions 2011 5.600-90.100 €

 

El RubiusOMG és el youtuber número 1 a Espanya i el segon de parla hispana amb major quantitat de subscriptors. Els seus vídeos es caracteritzen per ser divertits i una mica més creatius que els tradicionals “Let ‘s Play”. La seva fama l’ha portat a publicar dos llibres i els anomenats Epic Vlogs, on ressenya seus viatges i assumptes més personals.

 

El canal del youtuber espanyol VEGETTA777 s’especialitza més que tot en gameplays de Minecraft. També és conegut per la publicació de diversos llibres amb il·lustracions molt populars entre els seus subscriptors.

 

 

Amb només 22 anys, The Willyrex ja compta amb dos dels canals de YouTube amb més subscriptors a Espanya. Els seus vídeos inclouen una gran varietat de jocs, entre ells ARK: Survival Envolved i Minecraft i, igual que els usuaris anteriors, ha publicat dos llibres.

 

Alejandro Bravo Yáñez, més conegut com aLexBY11 viu a Madrid i els seus vídeos inclouen des de “Let ‘s Play” fins ressenyes personals de les seves pel·lícules favorites. Des que es va unir a YouTube en 2011 ha pujat més de 2.500 vídeos.

 

Com pujar vídeos a YouTube i guanyar diners?

 

El càlcul dels guanys dels YouTubers més reconeguts sembla molt temptador. Amb excepció d’aquelles celebritats que ja eren famoses abans de crear el seu canal de YouTube, l’èxit d’aquests vloggers és conseqüència d’un procés de desenvolupament normal. Segurament, molts d’ells no s’imaginaven que arribarien a guanyar ni la meitat del que guanyen actualment posologie viagra 50 mg. Així, si bé l’èxit a YouTube no pot ser planificat, hi ha alguns aspectes en què és possible treballar per aconseguir majors visites i garantir el creixement de la cadena a llarg termini com una font extra d’ingressos (ja sigui amb el Programa de Socis i Google AdSense).

 

Una idea brillant

Abans de començar a gravar cal desenvolupar el concepte de la cadena. El primer és ser conscient que el món de YouTube no necessàriament t’està esperant, sinó que és a les teves mans guanyar-te als usuaris. Encara que en l’actualitat el nombre de YouTubers va en augment, en un futur seran cada vegada menys aquells que podran treure profit financer del seu canal en aquesta plataforma.

 

Per superar la competència serà necessari desenvolupar els temes i formats més demandats pels usuaris de YouTube i que encara no han estat abordats per canals molt més grans. Com més innovadora sigui la teva idea i majors usuaris estiguin interessats en ella, més gran serà la probabilitat que aconsegueixis més visites. Per trobar el concepte ideal per al teu canal de YouTube, és recomanable orientar-se cap aquelles coses que t’agraden, temes en els que ets expert o àrees amb les que estàs molt familiaritzat. Si demostres interès pel contingut dels teus vídeos, és més probable que coseches èxit entre els teus espectadors.

 

Pujar vídeos a YouTube de qualitat i amb contingut rellevant

Igual que el format i els temes, l’elaboració i la qualitat dels vídeos també són factors molt importants. És probable que els primers vídeos no et satisfacin completament. No obstant això, això hauria de motivar-te per millorar en altres vídeos. La durada, el muntatge, la il·luminació, els efectes, el so i els enllaços, pàg. ex. a altres vídeos, són aspectes que poden influir positivament en la percepció dels teus vídeos per part dels usuaris. L’ús de paraules clau amb un gran volum de recerques i una descripció adequada serveixen perquè els vídeos siguin fàcilment trobats pels usuaris. A més d’optimitzar el contingut, mai està de més desenvolupar una estratègia per pujar vídeos a YouTube. Qui publiqui vídeos regularment, augmentarà la seva visibilitat i la vinculació d’aquells usuaris que ja estan subscrits al canal. Un escenari ideal seria comptar amb el material suficient per poder pujar vídeos a mínim un cop a la setmana. A llarg termini, també s’ha de considerar la creació d’un vlog per comunicar-te amb els teus subscriptors, responent, per exemple, als seus comentaris o preguntes freqüents.

 

Converteix-te en part de la comunitat

Si, a més de centrar-te en el contingut i en guanyar diners amb YouTube, et concentres en crear un vincle amb els teus usuaris, estaràs donant un pas important cap a l’èxit, ja que YouTube no és només una plataforma de vídeo, sinó també una xarxa social. A més, demostrar que ets actiu en altres canals segurament augmentarà la teva visibilitat. Això inclou, per exemple, deixar comentaris en altres vídeos, mostrar el teu punt de vista mitjançant enllaços als teus vídeos i tractar de cooperar amb YouTubers influents. D’aquesta manera, és possible arribar a aquells usuaris als quals no s’accedeix amb una recerca.

 

També pots promocionar el teu canal de YouTube a altres xarxes socials. A través de Facebook o Twitter pots informar als teus seguidors sobre els teus últims vídeos i actualitzacions, així com enllaçar el teu compte i descripcions. Amb aquest tipus d’accions augmentaràs les possibilitats de comunicar-te amb altres YouTubers o usuaris influents que t’ajudaran a aconseguir més visites.

 

Converteix-te en part de la comunitat

En resum, com puc guanyar diners amb YouTube?

Els mitjans i accions necessàries per crear un canal de YouTube compatible amb el Programa de Socis o per aconseguir ofertes publicitàries deixen una cosa molt clara: qui vulgui guanyar diners amb YouTube no té el camí a l’èxit assegurat. Crear una audiència, aconseguir seguidors i mantenir-pot ser una tasca complicada que no s’aconsegueix de la nit al dia: és fonamental subministrar nous continguts regularment. A més, no has de perdre de vista que cal produir contingut innovador i atractiu, una tasca que es torna més complicada a mesura que passa el temps.

 

No obstant això, si et fixes metes a curt termini i comptes amb la persistència necessària per completar les tasques, segurament podràs generar ingressos a llarg termini a través dels anuncis. És fonamental que no fixis els teus objectius en comparació amb gegants com PewDiePie o elrubiusOMG, sinó que et concentris en el teu projecte i en un treball constant. Si et centres en la qualitat dels vídeos i en oferir un valor afegit a un grup específic d’usuaris, segurament et convertiràs en un soci de publicitat rellevant per a empreses i anunciants.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *