La importància de les vendes en una organització

En qualsevol organització empresarial, les vendes són el departament que genera els ingressos. No importa la qualitat dels productes o serveis, com d’avançada és la seva tecnologia, el grau d’entrega en el servei o la bona logística. Tot això sense vendes, no serveix de res.

Fonts d’Ingressos

Una organització empresarial pot generar ingressos a partir d’una gran varietat de fonts, incloent-hi els ingressos d’explotació de la venda, royalties, interessos i dividends d’actius financers que posseeixi l’empresa, pagaments de pòlisses d’assegurances, els ingressos per lloguer i guanys de capital provinents de la venda d’actius. No obstant això, per a poder comprar actius, primer hem de generar vendes per a finançar-ho.

Vendes vs Màrqueting

Encara que de vegades és difícil traçar la línia on el procés de comercialització acaba i els esforços de vendes comencen, l’esforç de vendes és l’esforç que realment recull els diners. L’esforç de màrqueting crea condicions favorables perquè a la venda es dugui a terme. En poques paraules, el venedor porta el cavall a l’aigua; l’equip de vendes fa que begui.

Associació entre els equips de vendes i de màrqueting

Pocs productes són realment comprats per impuls. Fins i tot una llauna de refresc de marca en un prestatge hi és perquè el seu majorista ha construït una relació amb el gerent de la botiga amb el temps i la ubicació del lloc més una bona presentació del producte i que siguem nosaltres els que hi siguem exposats i no algun competidor. Per obtenir el màxim rendiment de la campanya de vendes, les necessitats de l’equip de vendes, el suport de l’equip de màrqueting per facilitar el seguiment dels contactes, correus i servei de comptes. Si el suport no hi és, el compte no pot durar molt de temps, i la facturació baixarà. Si el personal de vendes està involucrat de manera massa directa en aquest esforç,  pot arribar a ser aclaparat amb el servei del compte i tenir dificultats per fer créixer el negoci. Les Vendes són tan important, llavors, que en general correspon a gestió alliberar el seu personal de vendes d’alguns o tots els processos de servei al client per generar ingressos futurs.

Invertir en vendes

Moltes companyies no inverteixen prou en el seu esforç de vendes, el tractament de les vendes és com una idea d’últim moment, a ser manejats després de resoldre tots els problemes de fabricació, distribució i finançament. Les millors forces de vendes són professionals, ben compensades, secundades amb un esforç fort de la comercialització i el poder d’actuació de tot l’ equip, servint als interessos del client clau amb suport de màrqueting, diners i temps. Ells tenen fortes relacions personals amb els clients clau, o aprenen a construir-les.

Així doncs, una empresa no es pot construir ni tenir èxit, sense les vendes. És la part fonamental de qualsevol negoci d’èxit. Es parla molt de la satisfacció del client, per això el més important es aconseguir aquest client primer de tot. La capacitat d’aconseguir nous clients és la clau de l’exit empresarial. No pots satisfer a un client que no tens.

Com a partners oficials de les eines Zoho d’intel·ligència de negoci, posem a la teva disposició un pla comercial d’exit provat amb el que augmentem la facturació un 35% el primer any.

Contacteu-nos i en parlem!

www.agenciadepublicitat.cat

T’ajudem a créixer

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *