Les 7 tendències de màrqueting amb “influencers” que dominaran el 2018
Que és el màrqueting d’Influenciadors?, el terme va augmentar 90 vegades des del 2013 fins al 2016 i es va duplicar en els primers nou mesos del 2017. Les raons per a la popularitat creixent de les campanyes d’influència són nombroses que van des de la seva versatilitat (aquest tipus de treballs de màrqueting per a cada negoci) fins a la naturalesa no invasiva .
Es tracta de la prescripció directa o indirecta de personatges influents en un sector donat. Ben sonades han estat les campanyes del Rubius per Fanta o MacDonalds o de Marc Marquez amb RedBull. Res nou, només que ara hi ha uns nous influenciadors 100% online cada cop més poderosos i amb més capacitat de generar visibilitat..
Atès que un nombre creixent d’empreses inclou campanyes d’influència en la seva estratègia de màrqueting (o ja les té), és important obtenir més informació sobre les tendències que dominaran l’any vinent.
Aquí hi ha set tendències de màrqueting “d’influencers” que hauries d’abraçar el 2018.
1. El valor dels serveis augmentarà
Els “influencers” són molt demandats en les plataformes de les xarxes socials. Estem assistint a l’augment d’actors, tant masculins com femenins, amb milers de seguidors. Al mateix temps, cada vegada més empreses decideixen incloure el màrqueting d”influencers“ en la seva estratègia i cerquen influències que promocionaran els seus productes o serveis. La demanda més gran de personalitats de les xarxes socials també augmentarà el valor dels seus serveis.
La majoria d’influenciadors tracten els mateixos tòpics, les marques s’apropen diàriament i volen establir una col·laboració basada en el benefici mutu. Mentre que el 2017 i abans, l’enviament de mostres gratuïtes o alguna altra forma de compensació podria funcionar, en l’any vinent haureu de dedicar més esforç al procés de construir la relació.
L’augment del valor a causa de la demanda més gran no gira necessàriament al voltant dels diners, els influenciadors començaran a buscar associacions significatives. Van guanyar milers de seguidors i els seus futurs compromisos amb algunes empreses dependrien de si creuen que és adequat per a ells i per a la seva base de seguidors. Què pots aprendre d’això? Quan contactis amb un influenciador, vés més enllà de les finances i mostra com poden beneficiar-se de la vostra associació o com pot millorar la seva carrera professional.
2. La mesura de KPI i ROI és vital
La principal raó per la qual algunes empreses es mostren reticents a crear una estratègia de màrqueting amb influenciadors és la suposició que no poden fer el seguiment dels resultats correctament. El 2018, amb l’augment de les demandes i els valors de les campanyes d’influenciadors (comentades anteriorment), es mesuraran els indicadors clau de rendiment (KPI) i el retorn de la inversió (ROI) serà essencial.
Podeu fer el seguiment tant de ROI com de KPI mitjançant una comprensió de les eines de mètriques rellevants per a cada campanya i una anàlisi detallada dels resultats. També podem esperar el desenvolupament de noves plataformes de màrqueting i de programari que facin que aquest procés sigui molt més fàcil amb la necessitat creixent de mesures precises.
Un estudi de cas de màrqueting influent que va examinar l’impacte de l’estratègia en el festival de Music and Arts de Coachella va demostrar que les marques van poder arribar a desenes de milions de persones i augmentar el compromís seguint el públic total, els gustos, els hashtags i els comentaris. Bàsicament, hauríeu de centrar-vos en una anàlisi en profunditat del rendiment de les campanyes.
3. L’any d’integració
Les campanyes d’influència tenen el gran potencial de millorar el rang de cerca de gairebé qualsevol negoci, però és important explorar totes les opcions i tipus d’influenciadors. Podem classificar els “influencers” en tres grups: mega-influents (generalment famosos), macro-influents i micro-influents.
L’any 2017 es tractava de microinfluencers, però 2018 se centrarà en la integració. El pròxim any veureu les marques que combinen diferents tipus d’influencers per aconseguir els seus objectius de màrqueting. Cadascun d’aquests grups arriba al públic objectiu específic, que ajuda a la vostra empresa a arribar a més persones que mai.
A més de combinar mega-, macro i micro-influenciadors, les empreses també fusionaran altres estratègies de word–of–mouth (boca/orella) com ara programes de referències, defensa i lleialtat. El 2018, la vostra campanya ja no és només una mera promoció, sinó que vol construir una experiència i una connexió emocional entre la vostra empresa i el públic objectiu.
4. El màrqueting de vídeo és crític per al públic en línia
La gent està cansada d’entrades idèntiques que veuen en línia: imatges processades de forma massiva a Photoshop que retraten a un home o una dona aparentment perfectes i que envien la il·lusió d’una vida perfecta. Volen una cosa real i els vídeos aconsegueixen això. El contingut de vídeo elimina la comunicació genèrica, requereix menys manipulació i és més atractiu.
Probablement, la tendència de màrqueting més influent de l’any 2018 és l’ús de contingut de vídeo en les seccions de cronologia del compte i de les històries. Les proves mostren que el vídeo pot ser dues vegades més eficaç a l’hora de generar vendes com a contingut basat en text, així que s’esforça per publicar aquest tipus de contingut amb regularitat.
5. Més demandes contra marques i influents
Al principi de l’època d’aquest tipus de màrqueting, les empreses es van contactar amb els influenciadors i van conduir a llocs de xarxes socials on la gent recomana alguns productes o serveis. Ningú no havia de fer res més. Tanmateix, amb l’ús creixent d’aquesta estratègia de màrqueting, la Comissió Federal de Comerç (FTC) va introduir algunes normes.
El 2017, la FTC va presentar un cas contra els influenciadors individuals que no van revelar els vincles de propietat i les promocions de patrocini pagades. Encara que els influenciadors i les marques s’han tornat més acurats, en 2018 podem esperar més demandes contra les companyies i personalitats de les xarxes socials amb què treballen.
La raó és senzilla, fins a un 93 per cent de les recomanacions pagades romanen no revelades per ambdues parts (marques i influents). No només podem esperar que la FTC presenti més demandes, sinó que també introduirà regles més estrictes. És per això que vostè i el seu influent han de tenir cura i complir amb la normativa.
6. “Falsos” influents amb seguidors que van comprar
Pel preu d’uns quants dòlars, cada usuari de les xarxes socials pot tenir milers de seguidors. Això crea una nova generació d’influents “falsos”, és a dir, persones que han acumulat grans bases de fans, però no ho van fer amb el seu propi treball, sinó que els van comprar.
Com que tothom vol ser una estrella de social media, podem esperar que augmenti el nombre d’aquests usuaris. Aquest tipus de fulles et deixa en una aigua calenta si comença a treballar amb un influent fals perquè els seus esforços de màrqueting fallaran i eliminaran tota l’estratègia amb ells.
Una manera senzilla d’abordar aquest problema és implementar un procés hermètic per vetllar i escollir influenciadors. No et concentris únicament en el nombre dels seus seguidors, sinó també en el control del seu compromís. Els seguidors comprats rarament interactuen o participen, el que significa que la persona tindrà una baixa taxa d’interacció tot i la gran base de fans.
7. Instagram supera els mil milions d’usuaris
Instagram és una de les xarxes més populars per als esforços de màrqueting d’influents i, el 2018, augmentarà encara més. El setembre de 2017, Instagram va anunciar que van assolir una fita de 800 milions d’usuaris, des dels 100 milions d’abril. L’any que ve, la plataforma està configurada per superar els mil milions d’usuaris!
En aquest punt, el màrqueting d’influents en aquesta aplicació de mitjans de comunicació social té un valor de prop de mil milions, però podria arribar als 2.000 milions de dòlars l’any 2019. Instagram ofereix diverses oportunitats per a les dues marques i els influents, us ajuda a arribar a més persones i presenta contingut visual en forma de fotos i vídeos, que els usuaris aprecien. Tot i que es beneficiarà de formar part d’aquesta gran indústria, se centrarà a establir relacions significatives amb els influents per destacar-se a la multitud.
Conclusió
Vídeo, vídeo, vídeo i més vídeo. El vídeo és l’eina clau d’aquest 2018 que comencem a planificar. A més a més, no només es tracta d’aconseguir impactes, sinó de generar impacte i crear autentiques relacions personals de llarga durada.
Aconseguir prescriptors de qualitat és una gran idea de cara a 2018, però erigir-nos en grans prescriptors o influenciadors del nostre sector, encara ho és més.
Un bon mix de màrqueting amb molt de vídeo és la recepta de l’èxit per a 2018.
Serà un plaer parlar amb tu per a donar-te una visió externa de com pots arribar al següent nivell.
Fins a la setmana vinent!